Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Yvonne Andersson - 4 januari 2012 17:51

Fredrik Paulun - Vår tids största charlatan?

Idag såg jag något från Aftonbladet som jag reagerade på vilket är ovanligt.

Deras sensationella löpsedlar brukar sällan väcka något som helst intresse hos mig idag var det annorlunda.

Löpet täcktes nämligen av Lina och Wille, två mycket goda vänner och tidigare klienter till mig.

Jag minns fortfarande när jag och Wille för 10 år sedan gick i samma högstadieklass.

Wille var sällan med på gymnastiken, han orkade helt enkelt inte. Han var skolans “tjockis” och hade ont i höfterna.

Wille var vid detta tillfälle 15 år och jag minns att jag tänkte att han skulle kunna om han bara försökte.

Idag har Lina och Wille tillsammans gått ner 80 kg. En otrolig bedrift med alla mått mätt och inte en överdrift.

Den resa de har gjort tillammans finns det inte tillräckligt superlativa adjektiv för att beskriva och är en sensation i sig.

Självklart köpte jag ett nummer och läste artikeln. Efter några meningar fick jag en enorm chock.

Det stod att Lina & Wille tillsammans gått ner 80 kg genom att gå på en diet kallad LCHQ. En diet som Fredrik Paulun stoltserar med som en så kallad “superdiet” LCHQ? Vad är LCHQ? Jag ringer genast upp Lina och frågar om denna diet varpå hon säger att hon inte hade hört talas om den förrän artikeln kom på tal och de redan gått ner alla kilon tillsammans.

I korrosponsensen mellan Lina & Paulun hade Lina sagt att hon åt en diet med lite kolhydrater. Något Paulun & Aftonbladet senare tolkat lite väl frikostigt till att de ätit en LCHQ-diet.

En diet både Paulun och Aftonbladet har ett egenintresse i form av sålda böcker och material genom deras plustjänst.

Till saken hör att jag har en speciell form av insyn i hur Lina & Wille gick ner i vikt. Jag personligen skrev nämligen Linas kost- & träningsschema. Lina är en av de klienter jag hjälpt under längst tid. Jag har även hjälpt Lina med hennes mål att senare bli PT där hon i sin tur hjälpt Wille ihop med mig att gå ned resterande kilon i ett samarbete med mig.

Jag minns fortfarande när jag var på en fest hemma och Wille och Lina som då precis hade blivit ett par.

Jag träffade Lina för första gången. Under den perioden både tävlade jag i bodybuilding och tränade toppmodellen Freja Kjellberg och allsvenska fotbollsspelaren Martin Mutumba. Under festen började jag och Lina kolla på bilder från Body Fitness tävlingar och jag lyckades övertyga henne om den kroppen kunde bli hennes. Om hon bara ville och litade på mig.  

Snabbspola några månader och Lina har gått ner otroligt många kilo och blivit riktigt vältränad. Wille är på god väg.

"Jag började kort därefter träna och äta efter Sids rekommendationer och kilona började rasa" - Lina Kujl 2009-08-13

"Vi gick ner 80 kg med LCHQ-dieten" -  2011-01-03 Lina Kujl & Wille

(Enl. Aftonbladet vilket de aldrig sagt).

Länk ⇒ Aftonbladet

Vad som känns extra fel med det felaktiga citatet är att det presenteras ihop med möjligheten att betala genom Aftonbladets Plustjänst för att ta del av hur man går på en LCHQ-diet.



Läs den riktiga viktresan här, gratis ⇒ Lina Kujl 20 kg lättare på 4 månader och mer!

Det som förvånar mig är att Paulun nu tar åt sig äran för detta. Vad som är mer intressant är att Lina aldrig gått på en LCHQ-diet eller liknande. Innan artikeln visste varken hon eller jag vad LCHQ-diet är för något då det är Paulun egna “uppfinning” av hur en normal människa borde äta. Upplägget som gav Linas resultat var en ketogen diet som närmast kan liknas en strikt LCHF-diet.

Originaldieten kan ni ladds ner här under. Självklart gratis för er alla! (Dieten modifierades smått efter resultat & tid och dietschemat ska inte på något sätt ses som komplett men i grund och botten såg det ut såhär).

Ladda ner Linas diet tryck här!

Näringsvärden av Linas det var följande: Kcal 1569 kcal, protein 168 gram, kolhydrat 28 gram och fett 87 gram dagligen.

Hatten av till Lina & Wille för deras otroliga viktnedgång. Paulun får se till att skaffa egna klienter att pröva sina dieter på.

Vill ni läsa mer om Lina personligen kan ni göra det på hennes blogg ⇒ fitnessguru.se/li



Detta är alltså lögn


/Sid Knutsson

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards