Alla inlägg under december 2010

Av Yvonne Andersson - 6 december 2010 16:45

 

Moa kom in och visade upp sin glugg.

Hon är lika söt med eller utan tänder, så det spelar ingen roll ifall dom nu kommer att trilla ut en efter en.

Av Yvonne Andersson - 6 december 2010 12:39

  I dag fick jag ett glädjebudskap från hyresvärden.


Grannhotet från ovan, däruppe i hörnet, flyttar inom 3 månader.

Hyresvärden sa "ibland kan det löna sig att skriva störningsbrev".


Nu känns det lättare att stå ut under de kvarvarande månaderna eftersom jag vet att störningarna inte ska pågå för evigt.


I morse ställde "Kärringen" upp ytterdörren då hon gick till sitt arbete, antagligen för att Värden satt upp en lapp om att dörren ska hållas stängd pga kyla och säkerhet, (det visar ju bara hur dj.... knäpp hon är) så nu får jag nog vara extra uppmärksam den tid som dom är kvar.


Tur att dom är hundrädda, så om dom kommer för nära mig får jag väl skälla...vov vov vov med den värsta grova rösten eftersom det inte är någon ide´att tala med dem.


Nu får jag glädjeattacker hela tiden. Yey haw........

Av Yvonne Andersson - 5 december 2010 21:30

   

Lena och Kicki kom och uppvaktade mig i eftermiddag och vi hade en mysig kväll med bl.a LCHF-bakverk, traditionella struvor, mm. 

De övriga Kallhällsborna hade giltiga förfall, men det blev väldigt intimt och mysigt.

Min LCHF-glögg tillverkad av rödvin, blåbär, sukrin och en massa kryddor blev lite trögflytande men det funkar bra att späda den med lite Tequila till önskad styrka. Mums!

Av Yvonne Andersson - 4 december 2010 11:30

  Oj vad tiden går fort, och det märkliga är att den verkar accelerera med åren.


Kl. 11.25 för 67 år sedan föddes jag på Frösön.


3 månader senare, i mars 1944 då detta foto togs, var det mycket snö i Halån, fast jag minns inte det utan såg det i ytterkanterna på detta foto.

Av Yvonne Andersson - 1 december 2010 12:08


Nu är det riktig vinter. I morse var det -18 när vi gick på promenad men det kändes inte lika kallt som härom dagen när det bara var -7, fuktigt och blåsigt.


Jag hade hoppats på det utlovade regnet nu på fredag eftersom jag skulle vilja att lite snö på taket skulle smälta bort. Inget regn, men mera snö utlovas det här.

Även nästa vecka.

  



Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards