Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Yvonne Andersson - 3 juni 2011 23:30

Denna underhållning skulle jag gärna få slippa.

Mest varje kväll och ibland om dagarna tvingas jag lyssna på hennes utlevelser. I kväll står hon och flaxar på balkongen och skriker rakt ut i natten medan hon spelar magdansmusik.


Eftersom Susanne är på semester och jag vattnar hennes blommor så har jag tillgång till hennes balkong, varifrån jag filmar.





I bakgrunden hörs också en hop ungdomar som befinner sig i lekparken.


Jag skulle föredra att bara lyssna på tystnaden medan jag kurar skymning på altanen, men hon verkar tro att hon är en gåva till sina grannar.


Om jag vore utomlands skulle jag kunna tycka att detta är lite pittoreskt men att ha det i min vardag är inte kul.

När jag bad henne sluta skrika en gång jagade hon mig och skrek djä,,, hora och rasist, vilket inte har med saken att göra, för jag skulle även be en infödd svensk att dämpa sig.


Lägg märke till hon som smygdammar från balkongen snett ovanför stjärnan.

Här blir iaf aldrig trist och hon tystnade iaf. 23.20


 

Av Yvonne Andersson - 3 juni 2011 16:00

Eftersom jag märkt att många blivit beroende av detta spel spelar jag bara om Onsdagar och fredagar för att inte drabbas.

Somliga använder tom fusksidor på nätet för att få vara värst.

Bejeweled Blitz på FaceBook är som korsord för mig. Avkoppling alltså, och i dag fick jag över 400 poäng helt utan orsak, men visst är det humoristiskt att det kan reta några,   med tanke på de kommentarer som jag har fått i chatten.

Kämpa på alla glada spelare.   Plötsligt händer det.

Antagligen beror framgången på att min dator blivit så snabb sedan jag gjorde en omstart.

  Förr var mitt rekord 279 p. men det var länge sedan.



 

Av Yvonne Andersson - 3 juni 2011 14:15

 

När jag tog siesta i dag small det till på mitt altantak så jag vinglade upp för att kolla vad det var, men såg ingenting som ramlat ner på taket.

Medan jag hämtade kaffe hörde jag hur något dundrade på taket igen och fick då se en gullig katt som verkade mycket intresserad av Madonna. Katten låg vid takrännan och Madonna stod nedanför och muttrade, men jag har ingen aning om vad de snackade om.

Hur som helst vill jag inte ha katter bland mina grönsaker så jag bestämde mig för att chocka bort denna.

Jag tog sopkvastskaftet och stötte det på undersidan av plåttaket där katten låg och vips var hon borta.

När hon åter visade sig sa jag åt henne att gå hem och det gjorde hon. Hon visade sig bo 4 balkonger bort eftersom hennes Husse dök upp där och lockade in henne.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards