Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Yvonne Andersson - 9 juni 2011 19:17

I kväll har det varit kvartersmöte, men något bostadsbolag syntes inte till så det är precis som vanligt.

De bryr sig inte om våra synpunkter utan det är bara på papperet som de får allt att låta så bra.

Grannarna som var ute och delade med sig av sina synpunkter var missnöjda över deras frånvaro och det var även poliserna.


Det var flera som var upprörda över grannkvinnan som vrålar om kvällarna och undrade vad som skulle göras.


Jag berättade att jag polisanmält henne en gång, men nu då jag börjat förstå att hon är allvarligt ångestdriven har jag tänkt att jag ska ringa Socialtjänsten nästa gång och det tyckte polisen var det enda rätta att göra.

Han uppmuntrade mig att fortsätta att vara engagerad och ringa till dem ifall jag behöver, även om det känns motigt.

Det behövs flera som jag, sa han:)

Han tog mig åt sidan från allt tjatter och bad om att få veta exakt var hon bor, hur länge det pågått och om ålder och utseende, emedan han noterade.


Han noterade även mina synpunkter om förråden som är ett tillhåll och att värden borde låsa dem ordentligt, om buskaget framför lekparken som behöver kapas så man ser vad som pågår, där barnen leker.


Jag berättade att vi är många som vill ha bommar på gården (sådana man kan köra igenom om man inte är rädd om bilen, skulle duga, så utryckningsfordon kan komma fram) och det tyckte han var en bra ide.


Min synpunkt om att det borde vara förbjudet att cykla igenom Centrumet tyckte han särskilt mycket om och höll med om att han inte heller sett att det är tillåtet i något annat Centrum.


Jag frågade om det var tillåtet att filma med mobilen om man ser ett brott?

svar: ja.


Vad kommer att ske efter den 1 juli med de som skräpar ner, frågade jag.

Det blir fortfarande svårt att bevisa, sa han men det blir enklare att påpeka för dem som gör det, då det blir straffbart om de inte plockar upp sina fimpar, snusar, hundbajs, sopor, flaskor, burkar osv. HURRA! HURRA!






Jag kommer fortsätta att peka och påtala det jag ser.

Nu med lagen på min sida.

Av Yvonne Andersson - 9 juni 2011 15:45

  Detta är käpphästen Sigge som jag blivit veckomatte till. Moa har gjort den helt själv och den är jättesöt. Det innebär en massa jobb att sköta den. Hon har gjort ett schema så jag inte glömmer något.

Lördagar och söndagar kommer jag att få vara ledig.

  Varje dag vid samma tid ska hästen skötas enligt följande.

kl. 14.00 Rida

kl. 15.00 Vila

kl. 16.00 Lunch

kl. 18.00 Borsta

kl. 19.00 Klappa, Massera

Nu får jag långhelgsledigt eftersom den ska följa med Moa till hennes Papppa.

Av Yvonne Andersson - 9 juni 2011 14:30

Nu är dom hemma från Turkiet och Moa har flätat håret under semestern så hon är ännu mer lik en prinsessa.

Hon hade låtit göra ett jättefint armband till mig.

Susanne levererade Edt Dali

 som är den mildaste diskretaste doft, troligen den enda som jag inte nyser av, samt alkohol i form av gin och vin och det kommer att blir gott i sommarvärmen.

Av Yvonne Andersson - 9 juni 2011 13:10

Juni

Sommarpratarna 2010

26 Annika Sörenstam, fd professionell golfspelare
27 Eva Dahlgren, artist, låtskrivare
28 Babak Najafi, filmare, regissör
29 Pär Johansson, grundare av Glada Hudik-teatern
30 Per Holknekt, modedesigner, entrepenör


Juli

1 Natasha Illum Berg, professionell storviltsjägare, författare
2 Rolf Ekéus, diplomat
3 Eva Gabrielsson, arkitekt, livskamrat till Stieg Larsson
4 Ulf Malmros, regissör, manusförfattare
5 Anna Carrfors Bråkenhielm, rådgivare hos Silverback
6 Nicklas Lundblad, samhälls­politisk rådgivare, Google
7 Viveca Sten, deckarförfattare, chefsjurist
8 Amanda Jenssen, artist, låtskrivare
9 Micael Bindefeld, eventarran­gör, pr-konsult
10 Meta Velander,skådespelare
11 Mats Sundin, f  professionell ishockeyspelare
12 Jill Johnson, sångerska
13 Elisabeth Åsbrink, journalist, författare
14 Lennart Jirlow, konstnär
15 Micael Dahlén, professor i företagsekonomi
16 Aris Fioretos, författare, översättare
17 Christer Sjögren, sångare
18 Anneli Alhanko, prima ballerina assoluta, hovdansare
19 Christine Meltzer, programledare, komiker, skådespelare,
20 Andres Lokko, skribent, manusförfattare
21 Tina Jansson, lyssnarnas sommarvärd, lärare
22 Ulf Danielsson, professor i teoretisk fysik
23 Anette Norberg, olympisk mästare i curling, avdelningschef
24 Percy Barnevik, ordförande i ­stiftelsen Hand in Hand International
25 Johan Rabaeus, skådespelare
26 Karin Johannisson, professor i idéhistoria
27 Maria ­Akraka, företagare, fd medeldistans­löpare
28 Andreas Lundstedt, sångare, artist
29 Pija Lindenbaum, bilderboksskapare
30 Per Morberg, programledare, kock, skådespelare
31 Håkan Lans, uppfinnare, ingenjör


Augusti

1 Johanna Koljonen, programledare, filmkritiker
2 Lars Jonsson, konstnär, ornitolog
3 Claudia Galli, skådespelare
4 Birgitta Stenberg, författare, konstnär
5 Nils Landgren, trombonist, ­orkesterledare
6 Therese Alshammar, världsmästare i simning
7 Peter Andersson, skådespelare
8 Annika Östberg
9 Björn af Kleen, kulturjournalist
10 Lena Olving, vice vd på Saab
11 Vanna Rosenberg, skådespelare
12 Ted Harris, teologie doktor, präst
13 Darin Zanyar, sångare, artist
14 Monika Fagerholm, författare
15 Staffan Scheja, konsertpianist, professor
16 Johannes Anyuru, poet
17 Henrik Hjelt, komiker, skådespelare
18 Annika Linde, statsepidemiolog, professor
19 Anna Odell, konstnär
20 Tommy Körberg, sångare, artist
21 Josephine Bornebusch, skådespelare, komiker
22 Niklas Rådström, författare

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards