Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Yvonne Andersson - 24 juni 2011 15:31

Susanna kom med tåget och eftersom min vrist krånglar i dag, tog vi cyklarna till Idrottsplatsen.

Vi satt i trädskugga och åt medhavd picknink medan vi tittade på de som dansade grodorna och folkdans.

Det såg så komiskt ut när de dansade eftersom vi inte hörde någon musik, då högtalarna var riktade åt annat håll.

Bra det för Susannas öron.

  Precis bredvid oss satt två hundar fastspända, den som ligger, Boxern Arne och den närgångne tror jag var en Tollare. Jättefin.

  Tollaren hade knyckt min ramlösaflaska utan att jag märkt det, men hans Husse kom och gav den tillbaka.

Det var ganska många hundar där men stackars Madonna fick stanna hemma i dag.



Tollarens beskrivning enligt en rassida.

Envis, intelligent, arbetsglad, lättlärd, rolig, krävande, pigg, glad, viljestark, slug, intensiv, lurig och reserverad.

Detta är bara några av de beskrivningar som man hör om "tollaren", den minsta av våra retrieverraser.





Jag tycker att Tollaren är den finaste retrievern.

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards