Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Yvonne Andersson - 6 juni 2011 14:14

I dag på Nationaldagen väntar jag fortfarande på att min Blå Bergvallmo ska börja att blomma, men den har inte kommit längre än så här.

 

20 juni 2010 blommade den


2009 var den tidig. Den hade fällt ut sina blå redan i maj månad.

    

Jag väntar tålmodigt på denna ljuvliga skönhet.

Av Yvonne Andersson - 6 juni 2011 13:41

Hej kommunansvariga.(skickat nytt brev till Kommunen)

Nu skriver jag igen om att vi vill ha en hundrastgård här i Bro.

Ni vill ha synpunkter och idéer men det hjälper föga eftersom ni svarar på meil att ni ska höra av er inom 2 veckor men nu har det snart gått ett år.


Jag vet att många hundägare är olyckliga, även jag, över att de inte har någonstans att släppa sina hundar, så därför kommer jag att ”tjata” tills ni orkar ta itu med denna för oss viktiga fråga.


Bifogar foton över den plats som jag föreslagit en gång tidigare men inte fått något svar på.

Det är en idealisk plats för mångas tillgänglighet och långt ifrån skolor och dagis (som tidigare varit hinder).

Det ligger ganska nära den nya lekparken, (som sällan används, förutom av ungdomar om nätterna) emellan Härnevistigen och lekparken och det finns en gång-cykel-väg i mitten.

Platsen är avskild och skuggig och nu används området inte till någonting annat än ogräs och en upptrampad genväg.


 


Till höger om träden går Härnevistigen och husen som skymtar är Örnstigen.




Hoppas ni orkar titta närmare på mitt förslag och jag vill veta orsaken, ifall ni har en annan åsikt.


 


Denna bild är tagen från andra hållet, med Härnevistigen till vänster bakom träden och de röda husen på avstånd är Korpstigen.

Ni ser väl att detta område är det perfekta.

Det finns tom flera Papperskorgar i närheten så det är väl bara att sätta upp ett staket på denna yta.

Brunnen i bortre änden kan knappast hindra en rastgård.


Ännu en gång vill jag påminna om att vi vill ha rastgården uppdelad för små (max 10 kg) och större hundar, eftersom de små lätt kan skada ryggarna under lek om de större råkar trampa på dem, vilket är lätt hänt.


 

Bakom träden går Härnevistigen och rakt upp Råbystigen där det bor oräkneliga hundägare.


NU VILL JAG HA SVAR PÅ VAD OCH NÄR NI TÄNKER GÖRA NÅGOT ÅT SAKEN, INNAN NI GÅR PÅ SEMESTER!

Yvonne Andersson

Senaste inläggen

Presentation


På bilden är Madonna, Dvärgschnauzer, BIV=bäst i världen. Alla kategorier.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards